Conferință Arhivare și Digitalizare

Patrimoniu în mișcare - arhivarea și digitalizarea în mileniul III

Patronatul Întreprinderilor de Arhivare Fizică și Electronică din România, în parteneriat cu Arhivele Naționale ale României – Serviciul Județean Cluj, Universitatea Babeș-Bolyai – Facultatea de Istorie și Filosofie și Autoritatea pentru Digitalizarea României, avem plăcerea de a vă invita să luați parte la prima conferință dedicată domeniului arhivării și digitalizării proceselor de management ale afacerilor și instituțiilor. 

Evenimentul va reuni specialiști din domeniul arhivării și digitalizării, pentru a dezbate provocările și oportunitățile întâmpinate în procesele arhivării documentelor, precum și metode prin care tehnologia poate contribui la conservarea și accesibilizarea patrimoniului cuprins în acestea.

Programul de desfășurare al conferinței

Într-o lume în continuă evoluție, atât arhivarea, cât și digitalizarea documentelor și a fluxurilor de lucru ale unei companii sau instituții au nevoie de noi schimbări și adaptări pentru a rămâne relevante și a oferi un context competitiv și performant societăților. 

Conferința Patrimoniu în Mișcare – arhivarea și digitalizarea în mileniul III se va desfășura pe parcursul a două zile: 22 și 23 mai, la Cluj-Napoca. 

Descoperă mai jos detaliile fiecărei zile și alege să te înscrii deoarece locurile sunt limitate.

Joi, 22 mai 2025, Arhivele în secolul XXI – Trecut, prezent și perspective în arhivistica românească

📌 Joi, 22 mai, va avea loc conferința științifică “Arhivele în secolul XXI – Trecut, prezent și perspective în arhivistica românească” în cadrul căreia se vor prezenta lucrări științifice pe teme arhivistice, realizate de specialiști din domeniu, urmate de dezbateri pe marginea subiectelor abordate. Ulterior va avea loc o masă rotundă denumită Arhivele în era digitalizării. 

Locația conferinței este Sala Club a Casei Universitarilor din Cluj-Napoca

Programul CONFERINȚEI ȘTIINȚIFICE

08:30 – 09:00 Welcome coffee

09:00 – 09:15 Deschiderea conferinței, cuvinte de salut

9:15 – 10:00 CUVÂNTUL SENIORILOR – ACUMULĂRI ȘI EXPERIENȚE ÎN ARHIVISTICA ROMÂNEASCĂ

10:00 – 11:00 Secțiunea I. ARHIVE, FONDURI, MEMORIE ISTORICĂ – ABORDĂRI ȘI PERSPECTIVE – Prezentare lucrări

Moderatori: Ion Cârja, Bartha Zoltan

În cadrul acestei secțiuni se vor prezenta următoarele lucrări: 

Mihai Kovács – Reconstituirea virtuală a arhivelor medievale: oportunități și limite

Bartha Zoltan – Viața lui Gheorghe Gyerőffy prin prisma corespondenței sale

Carmen Iulia Jiroș – SCM ,,Munca invalizilor Oradea”. Oameni și documente. Istoria unui fond arhivistic

Alexandru Mihai Mărieș – Toponime și arhive: Reconstruirea memoriei urbane a Clujului

11:00 – 11:15 Pauză cafea

11:15 – 12:00 Prezentare lucrări

Gabriel Hoza – Arhiva Episcopiei Greco-Catolice de Cluj-Gherla: origini, organizare și funcționare (1853-1948)

Ion Cârja, Gabriel Hoza – Scrisori din vremuri de război. Corespondența preotului militar Iuliu Hossu, 1915-1917

Monica Turcu – Registrul național al colecționarilor și deținătorilor de fonduri personale, colecții de imagini, obiecte și documente

12:00 – 12:15 Dezbateri

12:15 – 13:15 Secțiunea a II-a. TEORIE ȘI PRACTICĂ ARHIVISTICĂ – Prezentare lucrări

Moderatori: Paula Ivan, Livia Ardelean

În cadrul acestei secțiuni se vor prezenta următoarele lucrări: 

Livia Ardelean – Arhivele la răscruce de drumuri. Abordări clasice sau moderne?

Marius Dumitrache – Arhivarea, afacere sau necesitate?

Mihai Georgiță – Birocrație, democrație, document

Doina Glăvan – Drumul documentelor de la creator la OEPSA

13:15 – 13:30 Pauză cafea 

13:30 – 14:30 Prezentare lucrări

Luminița Dumănescu – Registrele parohiale in era digitala: abordarea Centrului de Studiere a Populatiei

Vlad Popovici – Repozitoriul de date al Universității Babeș-Bolyai

Alexandru Mladinescu – Sisteme informatice de management al documentelor electronice

14:30 – 14:45 Dezbateri

14:45 – 16:00 Masa de prânz

16.00 – 17:30 Masă rotundă: ARHIVELE ÎN ERA DIGITALIZĂRII.

Moderatori: Florin Cuc, Livia Ardelean, Vlad Popovici

17:30 Concluzii

19:00 Cina Premier (Hotel-Restaurant), str. Donath nr. 100

Vineri, 23 mai 2025, De la hârtie la computer. Digitalizarea: o revoluție în arhive? 

📌 Vineri , 23 mai, se va desfășura conferința De la hârtie la computer. Digitalizarea: o revoluție în arhive?, în cadrul căreia vor participa reprezentanți guvernamentali, conducători de instituții și companii locale. Evenimentul va fi structurat în 2 paneluri de discuție, focusate pe dezbaterea provocărilor și ale oportunităților din sfera arhivării și digitalizării mediului privat și public românesc. 

Locația conferinței este Grand Hotel Italia, din Cluj-Napoca.

Moderator: Adela Crișan

Programul CONFERINȚEI

10:00 – 10:30 Primirea invitaților și welcome coffee

10:30 – 11:00 Cuvinte de salut

11:00 – 12:00 Primul panel: Arhivare Fizică – Memoria instituțională pe suport fizic: între obligație și valoare.

12:00 – 12:15 Coffee-break

12:15 – 13:30 Al doilea panel: Digitalizare: De pe raft în server: viitorul documentelor. 

13:30 – 15:00 Servire masă și sesiune networking

Cui se adresează evenimentul?

  • Reprezentanților instituțiilor publice și private din România
  • Operatorilor economici prestatori de servicii arhivistice
  • Arhivarilor, arhiviștilor și specialiștilor din domeniul tehnologiei
  • Tuturor celor interesați de domeniul arhivistic și digitalizare

De ce să participi?

  • Ai acces la informații actuale despre arhivare și digitalizare
  • Descoperi cerințele legislative din domeniul arhivistic
  • Afli cine sunt operatorii economici din România care te pot sprijini în procesele de arhivare și digitalizare
  • Faci networking cu profesioniști din sectorul public și privat

Taxă de participare

  • Participă la conferința dedicată profesioniștilor și inovatorilor care transformă modul în care gestionăm, păstrăm și accesăm informația.
  • Dobândește cele mai bune practici în  arhivare și digitalizare, direct de la experți!
  • Taxă de participare: 100 RON
  • Locurile sunt limitate.

Formular de contact

Înscrie-te completând acest formular și vei fi contactat cât mai curând posibil:

    Pentru orice informații suplimentare despre eveniment, ne puteți contacta oricând la datele de mai jos: 

    Apelează-ne

    +40 749 205 554 

    Organizatori:

    Sponsori DIAMOND:

    Sponsori EMERALD:

    Sponsori GOLD:

    Sponsori SILVER:

    Sponsori STONE: