COMUNICAT - PATRONATUL INTREPRINDERILOR DE ARHIVARE FIZICA SI ELECTRONICA DIN ROMANIA(P.I.A.F.E.R.)
Este esențial ca aceste realități, împreună cu gradul ridicat de complexitate, specializare și atenție la detalii necesar, să fie luate în considerare în cadrul elaborarii tarifelor maximale aplicate pentru eliberarea adeverințelor catre pensionari, cu scopul de a permite operatorilor sa asigure un nivel calitativ ridicat al adeverințelor eliberate, fără erori in informațiile preluate, completate corect, respectând toate temeiurile legale, pentru a nu crea prejudicii pentru pensionari cat si pentru bugetul Romaniei.P.I.A.F.E.R. își manifesta aprecierea pentru buna comunicare și colaborare cu Arhivele Naționale și Casa Națională de Pensii Publice (C.N.P.P.), care au jucat un rol esențial în îmbunătățirea proceselor de eliberare a adeverințelor.
În concluzie, P.I.A.F.E.R. își exprimă speranța că tarifele stabilite în urma acestor consultări vor contribui la atingerea echilibrului necesar în societate, mai ales dacă vor obține si avizul favorabil al Consiliului Concurenței, asigurând astfel un cadru reglementat corect și echitabil pentru toate părțile implicate.
Presedinte P.I.A.F.E.R.
Dipl. Ing. Florin Cuc
Sedinta Adunarii Generale Extraordinare PIAFER
In data de 1 iunie 2024, la Păltiniș, județul Sibiu, a avut loc Adunarea Generală Extraordinară a Patronatului Întreprinderilor de Arhivare Fizică și Electronică din România(P.I.A.F.E.R.), sub
conducerea Domnului Președinte Florin Cuc. Evenimentul a inclus optsprezece puncte de interes pe ordinea de zi, relevante pentru toți operatorii economici prestatori de servicii arhivistice. Domnul Președinte Florin Cuc, Domnii Vicepresedinti Stefan Ecxarcu si Emilian Dragan, Managerul Administrativ Doamna Adina Iliescu, reprezentanți ai 27 de societăți din cele patruzeci si sase care fac parte in prezent din Patronat au participat la această întâlnire, atât fizic, cât și online.
Scopul întâlnirii a fost discutarea și rezolvarea problemelor actuale cu care se confruntă firmele de arhivare. În urma ședinței, au fost stabilite obiective, formulate propuneri, constituite grupuri
de lucru și adoptate decizii clare.
“Ziua Intreprinzatorilor” - Antreprenoriat si Dialog Social
In calitate de membru in cadrul Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania, Patronatul Intreprinderilor de Arhivare Fizica si Electronica din Romania, a participat in data de 17.05.2024 la cea de a 31-a editie a evenimentului anual “Ziua Intreprinzatorilor” organizat de Consiliul National al IMM-urilor din Romania, alaturi de Patronatul IMM-urilor din Prahova, care sarbatoreste 30 de ani de activitate patronala.
#impreunasuntemIMM
Dezbatere publică FNGCIMM
În calitatea de membru al CNIPMMR, Patronatul Întreprinderilor de Arhivare Fizică și Electronică din România a fost prezent la dezbaterea publică privind lansarea a patru noi programe de garantare a sectorului antreprenorial cu fonduri de stat: IMM PROD, RURAL INVEST, GARANT CONSTRUCT și INNOVATION. Evenimentul a avut loc în 27 ianuarie 2022, în forul Camerei Deputaților.
În cadrul întâlnirii, au fost consultați toți partenerii strategici ce vor participa activ la implementarea programelor cu garanții de stat: reprezentanți ai Camerei Deputaților, conducerile CNIPMMR și FNGCIMM, precum și reprezentanți ai mediului bancar și antreprenorial.
Patronatul Întreprinderilor de Arhivare Fizică și Electronică din România a fost reprezentat de Florin Cuc, președintele organizației.
Înaintarea propunerii de modificare a Legii Arhivelor
Un moment important pentru organizația noastră, care ne-a adus mai aproape de îndeplinirea obiectivului de modernizare și digitalizare a sectorului arhivistic din România, a fost ședința de lucru din cadrul Biroului Permanent al CNIPMMR, desfășurată în 24 martie 2022.
La acest eveniment a fost prezent și dl Ion-Marcel Ciolacu, Președintele Camerei Deputaților. Cu această ocazie, a fost înaintat proiectul de modificare a Legii Arhivelor (Legea 16/1996), versiune concepută și susținută de PIAFER.
Printre aspectele fundamentale vizate de proiectul normativ se numără facilitarea procesului de externalizare a documentelor în mediul public și privat, precum și digitalizarea domeniului arhivistic prin reglementarea arhivelor electronice.
PIAFER devine membru CNIPMMR
În cadrul ședinței din data de 15 decembrie 2021, organizată de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România la Poiana Brașov, Patronatul Întreprinderilor de Arhivare Fizică și Electronică din România a fost primit oficial, prin vot, în cadrul CNIPMMR. De asemenea, Florin Cuc, președinte și membru fondator al PIAFER, a fost acceptat ca membru în Biroul Permanent al CNIPMMR.
Titulatura și, totodată, onoarea de a deveni membră a Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, îi permite organizației noastre să reprezinte interesele colegilor de breaslă și să susțină direcțiile de dezvoltare ale domeniului arhivistic la cel mai înalt nivel.
Ședința de constituire PIAFER
Patronatul Întreprinderilor de Arhivare Fizică și Electronică din România a fost constituit oficial în data de 23 august 2021, într-o ședință dedicată acestui eveniment, desfășurată la sediul Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR).
Acesta a fost momentul în care a luat naștere PIAFER, o organizație patronală de nișă, menită să contribuie activ la dezvoltarea și modernizarea sectorului arhivistic prin reprezentarea nevoilor și intereselor colegilor de breaslă.
La această ședință de constituire au participat toți membrii fondatori PIAFER, după cum urmează: Florin Cuc – Președinte; Felix Mihai – Vicepreședinte, Ștefan Ecxarcu-Harfas – Vicepreședinte, Mirela Bondar – membru, Marko Simovic – membru, Emilian Drăgan – membru, Mihai Nicolae – membru, Vicențiu Zorzolan – membru și Gheorghiță Tacu – membru.